dimecres, 5 de maig del 2010

DIA 19: Ja començo a trobar-me alguns fumadors que em miren amb enveja

Ei!
Dinou dies  des que vaig apagar amb convenciment la darrera cigarreta. Gairebé tres setmanes. El llibre "Easyway..." marca els 21 dies com un període clau per esdevenir lliure definitivament. A mi només em falten dos dies per arribar-hi, i no noto res d'especial. Bé, el llibre també avisa que no hem d'esperar que el dia 21 se'ns sigui revelada un veritat universal, com si veiessim la llum.
Jo segueixo tranquil·la, convençuda i feliç, sense mal humor ni ansietat, però hi segueixo pensant tot sovint. No és ben  bé que tingui ganes de fumar o temptacions, sinò que senzillament em ve al cap la idea de "si fumés, ara me'n faria un". Però no fumo, sóc lliure. El monstre encara és viu, però s'està fent petit per moments. Procuro transformar els pensaments en el tabac i l'acte de fumar en satisfacció per haver-ho deixat. I funciona!!!
Un amic diu que s'ha llegit el llibre i no li ha fet cap efecte. Hi he de parlar amb calma, intentar esbrinar el per què. Segurament se'l va llegir sense creure-s'ho. Llavors no funciona. Primer has de voler deixar-ho, i després has de llegir i anar reflexionant sobre tot el que et diu. No és que t'ho haguis de creure amb els ulls tancats. Més aviat ho has de llegir sent sincer/a amb tu mateix i acceptant com a veritat el que ja sabies però no volies veure. No diu res que no sabessis, simplement t'obre els ulls, si els vols obrir. Sinó, res a fer, perquè t'ho llegiràs amb incredulitat, o fins i tot et sentiràs ofès/a i insultat. No cal perdre el temps.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada